شرکت مهندسین مشاور آسمان برج کارون

اطلاعات تماس
جزئیات پروژه

  • نام پروژه:
    بروز رسانی مطالعات شبکه آبیاری قطره ای و تحت فشار مجموعه فضای سبز
  • محل پروژه:
    بندر امام
  • کارفرما:
    اداره کل بنادر و دریا نوردی استان خوزستان

خلاصه پروژه:

 شمالی ترین بندر خلیج فارس ، بندر امام خميني (ره) ، در نقطه برخورد طول شرقی و عرض شمالی به عنوان يکی از سه بخش اصلی شهرستان ماهشهر در انتهای شمال غربی خليج فارس ، در فاصله 18 کيلومتری ماهشهر، 927 کيلومتری جنوب غرب تهران و 110کيلومتری اهواز قرار دارد . شرايط جغرافيايی و موقعيت منطقه از نقطه نظر اقليمی شرايط نامساعدی را در فصل گرما پديد آورده است و رطوبت زياد و درجه حرارت‌های بالا و طولانی مدت مشكلات زيستی جدی را بر اين منطقه تحميل می‌كند. بررسی‌های علمی و تجربی نشان داده است كه تنها راه چاره در برخورد با عوامل نامساعد محيطی آن هم در مقياس بسيار محدود ، بهره‌گيری از پارامترهای خود طبيعت می‌باشد . به عبارت بهتر ايجاد سايه و يا افزايش تبخير و تعرق محيط به منظور جذب بخشی از انرژي تابشی و در نهايت ايجاد يك اقليم مساعدتر، زمينه‌ساز بهبود نسبی شرايط زيستی در اين گونه مناطق خواهد بود.
بدين ترتيب ايجاد و توسعه فضاي سبز بخصوص درختكاری در اين منطقه اهداف جدی‌تری را نسبت به مناطق سردسير دنبال می‌كند . بدين معنی كه علاوه بر جنبه‌های آلودگی‌زدايی و توليد اكسيژن كه از اهداف ايجاد فضای سبز در اجتماعات عادی شهری محسوب می‌شود ؛ در اين منطقه ، كاهش نسبی درجه حرارت‌های طاقت‌فرسا و افزايش آستانه تحمل عوامل محيطی برای انسان نیز می تواند در زمره اهداف اصلی توسعه فضای سبز قرار گيرد .
علاوه بر این طرح مطالعه و طراحی شبکه آبیاری تحت فشار مجموعه فضای سبز مجتمع بندر امام خمینی ، به منظور ارائه یک شبکه آبیاری مدرن از نوع سیستم بارانی و قطره ای جهت فضای سبز موجود و فضای سبز طرح توسعه نیز مد نظر قرار گرفته شده است .

معماری-اشتراک-تصویر
برای دریافت آخرین به روزرسانی ها ثبت نام کنید
با ثبت نام و دنبال کردن ما اولین نفری باشید که از اخرین اخبار و تعرفه ها مطلع می شود.